alipaine_kuva.jpg

Alipaine

Alipaineen hyödyntäminen harjoittelussa tehostaa kehomme lymfakiertoa, nopeuttaa palautumista.

Alipaineesta on apua myös painon pudotukseen.

Harjoittelu alipainetta hyödyntäen on tehokasta ja vaikutukset kehoomme moninaiset. Alipainetta hyödyntäen voimme parantaa lymfa- ja verenkiertoa, tehostaa palautumista ja rasvanpolttoa sekä vähentää selluliittia.

Lymfakierto toimii haitallisten aineiden poistajana sekä ehkäisee infektioiden muodostumista kehossa. Lymfanestekierto pitää myös huolta elimistön nestetasapainosta: mikäli lymfanestekierto on häiriintynyt, ei se jaksa kuljettaa nesteitä pois kehosta aiheuttaen turvotusta eli nestekertymiä elimistöön. Vaihtelevan ja kohdistetun paineen avulla voidaan tehostaa lymfakiertoa kehossa, tehostaen lymfaattisen järjestelmän toimintaa.

Verenkiertojärjestelmä suojaa kehoa, toimii kuljetusjärjestelmänä kuona-aineiden poistumiselle sekä varmistaa kudosten ravinnonsaannin. Veri kantaa happea työskenteleville lihaksille ja auttaa lihaksia toimimaan tehokkaammin. Paineen avulla voidaan lisätä lihasten hapensaantia, näin ollen tehostaen suorituskykyä.

Verenkierto on heikompaa alueilla, joihin rasvalla on tapana kertyä. Naisilla, sekä monilla miehillä keskivartalon alueet ovat ongelmallisia ja rasvanpoltto niiltä osin hankalaa. Tutkimusten mukaan vaalean rasvan palamista voidaan edistää tehostamalla verenkiertoa ruskean rasvan osalta, tästä syystä alipaineen avulla harjoittelun teho voidaan kohdistaa rasvavarastoihin ongelma-alueilla. 

Veren- sekä lymfakierron tehostuminen kehossa auttaa lihaksia palautumaan, sillä lihakset saavat enemmän happea ja epäpuhtaudet pääsevät poistumaan kehosta. Moni urheilija hyödyntää painetta niin palautumiseen kuin suoritusta ennakoivaan kehon olotilan keventämiseen.

 

Selluliittia syntyy, kun rasvasolut muodostavat niin sanottuja kimppuja, joiden ympärille muodostuu sidekudosta. Nämä rasvasolut painavat veri- ja lymfa suonia häiriten siten aineenvaihduntaa ja solujen hapensaantia. Selluliitti on pieniin pusseihin jumiin jäänyttä rasvaa, jonka lisäksi kudoksesta voidaan löytää rasvan lisäksi nestekertymiä ja kuona-aineita. Selluliittia voidaan ennaltaehkäistä ja vähentää syömällä terveellisesti, liikkumalla enemmän sekä aktivoimalla lymfajärjestelmää esimerkiksi alipaineen avulla.

Bodyshape

Lämpö- ja paineharjoittelu juoksumatolla auttaa tehostamaan aineenvaihduntaa, verenkiertoa sekä lymfakiertoa. Alipaineen ja infrapunan vaikutus auttaa myös tehostamaan palautumista ja lievittämään lihaskipuja. Verenkiertoa tehostamalla voidaan rasvanpolttoa aktivoida tehokkaammin. Alipaineharjoittelu tukee painonpudotusta ja auttaa polttamaan rasvaa ongelma-alueilta kuten reisistä, vatsasta ja pakaroista. Harjoittelu on tehokas, max 30 minuuttia per kerta.

Infrashape

Makuultaan poljettava Infrashape on kevyt nivelille ja polville. Alipaineen ja syvälämmittävän infrapunan ansiosta Infrashape on tehokas harjoittelumuoto myös kuntoutuksen tai liikunnan aloittamisen. Kuten Bodyshape laitteessa, tässäkin harjoitus on tehokas max. 30 minuuttia per kerta. Valittavana on usea valmis ohjelma, oman mielen mukaan.än infrapunan ansiosta Infrashape on tehokas harjoittelumuoto myös kuntoutuksen tai liikunnan aloittamisen.

YRITYS

Bodypioneer Oy

VAT 2971293-3
Tekniikantie 2
02150 Espoo, Finland

SHOWROOM

Innovation Home, Otaniemi
Tekniikantie 2
02150 Espoo, Finland

OTA YHTEYTTÄ

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

© 2020 BodyPioneer | Tietosuoja

HALUATKO LUKEA LISÄÄ HYVINVOINNISTASI?